Treceți la conținutul principal

Habitat: iazul cu broaste (1 din 3)

Cand afara ninge iar pustiul vrea in zapada, dar are febra peste 40 si nu poti iesi de 2 zile, incepi sa schimbi atmosfera din interiror ca sa il treci pe modul primavara.
Si pentru ca sunt privata de somn de mai bine de 24 de ore, ce ma gandesc eu? Pentru ca tot stau de veghe, ia sa pun de un iaz... fiind abia ora 23:30 in vreo cateva ore il dau gata, taman bine vine timpul ibuprofenului.

Scot fetru, rascolesc cutia din balcon, in care are pustiul comorile naturii si aleg o scoarta de copac, vreo cateva crengi si pietre. Broastele asteapta linistite in sertar.
Nu am cusut nimic, nu prea aveam chef in miez de noapte, asa ca am lipit cu silicon petalele nuferilor, frunzele si papura.

Rezultatul a fost mai mult decat apreciat de micut, am stat cam toata ziua sa "aţcundem" = ascundem broaste, sa topaie pe pietre, sa sara in apa, sa depuna oua (i-am aratat o animatie pe youtube, care este ciclul vietii la broasca).

LE: Am creat articole cu partea a 2-a si partea a 3-a a activitatilor si jocurilor noastre cu broaste.






Elementele nu le-am lipit de baza, adica de bucata de fetru albastra, pentru am preferat sa aiba libertate de miscare iar creativitatea sa ii zburde in cazul in care doreste sa isi creeze propriul iaz.


M-am trezit si cu o masina langa iaz. Un domn a venit sa asculte broastele.
Pfiu, ce idee buna a avut... acum, chiar mi-as dori sa stau pe un hamac si sa le ascult si eu.

Avea si un copil, venise la pescuit baietelul.

Cei mici au o imaginatie desavarsita. Cred ca incept sa ma indragostesc de jocurile de rol, mai mult decat mi-as fi imaginat!



Pe langa iaz, am pregatit si cateva activitati pentru dezvoltarea motricitatii fine (adica bulinele autoadezive, mult iubite) si carti sa rasfoim la prima ora. Cartile sunt perfecte pentru acest moment, de cautare si numarare, ai nevoie sa folosesti lupa pentru a le descoperi.








Anunt ca a trecut perioada obsesiva in care dorea sa taie tot ce prindea, acum este la etapa numaratului. Mda, numara tot ce vede: unu, doi, tei, ţinţi, sapte, zeţe! Si vai de mine cum il zice pe unsprezece... nici nu pot sa il scriu. Este adorabil!

Cifrele si alfabetul le identifica vizual, de pe la doi ani, dar evident ca tine de memorie. Ii arati o imagine cu un okapi, il identifica okapi, ii arati un patent, zice patent, ii arati cifra 6 zice sase si tot asa cu toate cifrele si tot alfabetul. Cum ziceam, este vorba de memorie, nu de asocieri cantitative, astfel ca interesul lui din aceasta perioada este putin diferit fata de pana acum.
Pai sa numaram, zic! Broasteeeee!




Mai avem destule jocuri cu broscute dar sa vedem cum se manifesta febra, poate iesim si la "ăbada" = zapada mult admirata de la fereastra.

Noapte buna, eu fug sa mai pun un termometru.

Comentarii